poniedziałek, 1 października 2012

Kolażowe tło - tutorial


 Obiecałam kurs na tło kolażowe, takie zwykłe: stemplowo-maskowane.

***
1) Przygotowuję materiały: ścinki, kartę art journala, papier bazowy, klej.


 ======================================== 
2) Przyklejam papierki i ścinki tak, jak mi się podoba, w paru miejscach dodaję taśmę washi.



======================================== 
3) Pokrywam kartę gesso, na zasadzie - trochę tu, trochę tam. Gdzieniegdzie poprawiam grubszą warstwą.



======================================== 
   4) Teraz przygotowuję coś, co pomoże mi zastosować maskowany wzór, mianowicie punchinellę oraz tusz - w tym wypadku mixed media, ale może być każdy inny pigmentowy.



======================================== 
  5) Tusz nanoszę palcem delikatnie "tapując" powierzchnię papieru. Dotykam gąbeczkę tylko raz i taką ilość tuszu rozprowadzam - daje to mocniejsze i słabsze przejścia koloru.
Tu widać, że narożniki i ich okolice potraktowałam dwoma odcieniami tuszu.



======================================== 
   6) Po maskowaniu przychodzi kolej na stemple. Stempel gumowy tylko w pewnym miejscu potuszowałam i przeniosłam wzór w kilka miejsc na papierze.



======================================== 
   7) Potrzebowałam mocniejszego wzoru - romby!
Dobrym pomysłem był też mocniejszy kolor, czasem lubię kontrasty. Ten tusz na stempel przeniosłam prosto z gąbeczki, co dało mocny, wyraźny kolor.



======================================== 
   8) ....jednak potrzebuję jeszcze mocniejszego akcentu :)
Patrząc na całość czasem czuję, co będzie odpowiednim wyjściem. Tu - stempel udający folię bąbelkową i czarny tusz. Ale również tylko miejscami. Nie chcę zapaprać całości.
 

======================================== 
   9) Przyklejam wydruki i napisy.
Na wiele Waszych pytań o wykorzystywane przeze mnie obrazki odpowiem filozoficznie: "szukajcie, a znajdziecie" :)



======================================== 
   10) Przyda się przyciemnienie kilku krawędzi - sięgam po metaliczny dabber z farbą akrylową. Nanoszę odrobinę w wybrane miejsce i rozcieram palcem.


======================================== 
   11) A tu już znany Wam trik z przyciemnianiem tła zdjęcia, żeby "wydobyć je" z całości strony. Całość najpierw obrysowuję ołówkiem, a następnie linię ołówka rozcieram kredką akrylową szarą lub brązową.
Gesso słabiej przyjmuje kredkę, co również uważam za ciekawy efekt i tak już zostawiam. 


I voila :)

 ***

Teraz chciałabym poznać Wasze opinie - może są jakieś moje strony, które chcielibyście podobnie "rozebrać" na części pierwsze? Może interesuje Was konkretny kolaż, konkretny efekt?
W miarę możliwości zrobię podobny kurs :)
Zapraszam do zostawiania odpowiedzi w komentarzach.
Bez Waszych podpowiedzi będę strzelać kulą w płot.


26 komentarzy :

  1. Dziękuję. Powiedz mi tylko, gdzie mogę kupić punchinellę????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do punchinelli to być może niebawem pojawi się możliwość zdobycia, ale poczekajmy :)

      Usuń
  2. CZAD! Genialny kurs! W ogóle ja mam pomysł! Przyjedź do Wro na III DLWC i poprowadź warsztat! Strasznie bym chciała pójść na twój warsztat :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. świetnie to wytłumaczyłaś. dla takiego laika jak ja to świetna lekcja. Fascynują mnie Twoje prace, i chętnie przeczytałam wszystkie rady. Teraz wiem jak uzyskujesz takie ciekawe tła.

    OdpowiedzUsuń
  4. thank you very much for this tutorial; more of them would be very useful to learn from :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie dzięki za wyjaśnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Każdą Twoją stronę chętnie zobaczę rozebraną :) Naprawdę niesamowicie pożyteczna instrukcja!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kurs, bardzo przejrzysty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dzieki wielkie jak slonce,tego mi bylo potrzeba ;D;;D;D
    i bardzo chetnie zobaczylabym rozebrana twoja strone,ktora ja nazywam "kominiarz"
    fff,mianowicie ta ktora zrobilas pierwsza jako czlonek teamu Skrapujacych Polek...to moja ulubiona strona;D;D;D
    ps.a gdybys na prawde poprowadzila jakis kursik czy pokaz na zywo to badz pewna ze zrobilabym wszystko by na nim byc..:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy i obrazowy, do głowy mi nie przyszło że można do stemplowania użyć folii bąbelkowej. Ja mam pytanie o tusze, jestem na etapie próbowania różnych, czy te pigmentowe mają najmocniejszy kolor, a jakie są kredowe? Jaką mają konsystencję?. Na zdjęciach widzę różne Stazon, pigmentowy i takie okrągłe.. jak sobie radzić z pieczątkami gumowymi z taką jak na samej górze w kolorze czerwieni, żeby ją przyłożyć całą wystarczy ręką docisnąć ? zaczynam dopiero tę przygodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Folia bąbelkowa to stempel :) ale stempluję również samą folią. Tusze pigmentowe wspaniale się rozsmarowują, nadają się do cieniowania. A najlepsze do tego są te okrągłe mixed media. Staz on zostawia niezmywalną warstwę, stały akcent. Stempel ten czerwony bez bloczka przycisnęłam ręką :) w razie wątpliwości na każde pytanie odpowiem.

      Usuń
    2. A jeszcze kredowe tusze dają matową, trwałą warstwę,bardziej kryjącą niż same pigmentowe. Pigmentowe są lżejsze. Zachęcam do eksperymentowania pod kątem tego, jaki efekt Ci potrzebny :)

      Usuń
  10. eh teraz doczytałam, to nie folia ... tylko pieczątka udająca folię bąbelkową , ale z tą folią można spróbować :)jeszcze mam pytanie o użycie medium do stempli, chodzi o takie medium akrylowe, jak je nałożyć , o jakiej konsystencji na pieczatkę,żeby nie wyszedł zamazany wzór.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pokaz! Fajne masz ścinki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny kurs... cudowne jest to, że dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniami tak po prostu:):):)
    dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny, czytelny kurs =] Mam nadzieję, że kiedyś skorzystam =]

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurs bardzo dobrze przygotowany, podoba mi się bardzo, żałuję tylko, że nie potrafię posługiwać się takim stylem :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs!!! Dziękuję!
    Na prawdę bardzo mi się przyda:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Efekt wspaniały a przy tym wiele radości tworzenia. dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo sprytnie wyszło cudnie
    Pozdrawioam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. ty to masz głowę kobieto

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :) // Thank You :)