piątek, 4 maja 2012

Kurs na pudełko z tekturką


 

Przedstawiam prosty kurs na pudełko na drobny prezent lub banknoty. Po złożeniu ma wymiary około 9 na 9 cm, wysokość około 1,5 cm.
Nie wymyśliłam tego pudełka sama, widywałam je w necie już wcześniej, jednak ja wcieliłam w życie pomysł na dodanie do pudełka tekturki i podklejonych "zakładek".
Przygotowałam też szablon.

1) Potrzebujemy:
- jednostronny sztywny papier scrapowy (w tle) oraz:
- co do tekturki - lepsze są te symetryczne, ja wykorzystałam konika ze Stempell&Kartoon, ale na początek lepiej będzie wziąć na warsztat coś prostego.

2) Rysujemy na odwrocie papieru siatkę:

albo łatwiej: drukujemy gotową :)
po wrzuceniu do Worda możemy ją sobie zmniejszyć lub powiększyć (plik jpg) - nigdy nie zmieni proporcji
(w komentarzach pojawiła się informacja, że nie każdy mierzy, więc ok, macie gotową :))

3) Która po wycięciu wygląda tak:


4) Przecinamy nasze "skrzydełka" zamykające pudełko w połowie, jedno od dołu, drugie od góry, linię cięcia zaznaczyłam na zdjęciu powyżej na zielono (nie ma znaczenia, jakie nacięcie na jakim skrzydełku, ważne, żeby były dwa na odwrót)


5) Bigujemy linie zaznaczone na czerwono, mają się zamykać do wewnątrz.... 


 6)...o tak:

 7) ...i powinno nam się ładnie zamykać 
poprzez nałożenie na siebie zakładek na środku (linię cięcia nakładamy na drugą i wsuwamy w siebie)

8) Ponownie rozkładamy pudełko na "lewą" stronę i przymierzamy do niego tekturkę. Będzie ona się znajdowała na zakładce, wypośrodkujmy ją...
 ...i pamiętajmy o tym, że druga połowa tekturki na drugim skrzydełku musi być na tej samej wysokości!!! (np. 1,5 cm od dołu)

9) ...i obrysujmy z lekkim naddatkiem, nie musi być idealnie, ważne, żeby kształt tekturki miał tło.

10) A tak to wygląda po prawej stronie.
Pod wycięte tło dla tekturki podklejamy biały (czy inny kontrastujący z papierem) prostokąt, ukrytą część zaznaczyłam na zdjęciu, chowa się ona pod "prawą stroną" pudełka.
Czerwoną linią przypominam Wam linię cięcia, teraz musicie je powtórzyć na doklejonym białym papierze.

11) Rozłożona "prawa strona" - czerwone linie przypominają linię cięcia, zaś czarne linie to schowane, doklejone białe kawałki.

12) Nakładamy naszą tekturkę, doklejamy ją, pamiętając aby była blisko linii cięcia 
(i te określone przez nas przykładowe 1,5 cm od dołu na obu zakładkach!)

13) Zamykamy delikatnie ciągnąc zakładki jedną w górę, drugą w dół i wsuwając linie cięcia w siebie...

14) ...i TADAM!
Udało się :) 
  
15) Widok z boku, jak widać zakładki wewnętrzne ładnie zamykają środek, tak, że nic nie wyleci z naszego pudełka.

Proszę o informację, czy kurs jest czytelny?
Czy się komuś przydał?
Pozdrawiam :)


6 komentarzy :

  1. dzięki za kurs, świetny jest! a ja chyba jestem za mało dokładna, żeby wszystko tak idealnie wymierzyć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spełniam życzenia, wrzucając gotową siatkę do wydrukowania :)

      Usuń
  2. Martuniu, to jest rewelacyjne!!! Czy skorzystać mogę?

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo, JaMajko - dziękuję!! teraz na pewno wszędzie będzie wysyp tych pudełek, ja wypróbuję na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurs jest bardzo czytelny! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurs jest bardzo fajny, na pewno wypróbuję:-))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję :) // Thank You :)